ŞTIRI CONSILIUL LOCAL PRIMĂRIA INFORMAŢII DE INTERES PUBLIC INSTITUŢII RECENSĂMÂNT 2022

A ÎNCEPUT RECONSTRUCŢIA PASAJUL PESTE CALEA FERATĂ


Astăzi dimineaţă, în prezenţa conducerii primăriei şi a presei locale, s-a închis traficul rutier şi pietonal pe pasajul peste calea ferată şi a început reconstrucţia podului. Pe durata lucrărilor traficul este deviat.

 

 

Odată cu devierea traficului executantul lucrărilor a început îndepărtarea stratului asfaltic şi ale parapetelor, precum şi intervenţiile premergătoare privind îndepărtarea diferitelor cabluri suspendate pe pod.

Traficul din zonă a suferit următoarele modificări: pasajul subteran din prelungirea străzii Băilor este deschisă circulaţiei pietonale. Traficul auto poate folosi strada Poieni şi drumul de ocolire pentru a evita podul, iar pe durata lucrărilor pe strada Uzinei Electrice maşinile sub 3,5 tone pot circula din nou în ambele sensuri. Se planifică amplasarea unor semafoare temporare la pasajul sub calea ferată aflată lângă benzinăria MOL.

Autobuzele transportului public care circulă pe Linia maro (nr. 6) spre Ciba şi pe Linia neagră (nr. 7) spre Harghita-Băi vor continua să preia călătorii din staţiile Arta, Fabrica de bere şi strada Poienii, dar din cauza devierii circulaţiei, orele de sosire şi de plecare în anumite staţii se vor modifica. Mersul autobuzelor este disponibil aici: https://tinyurl.com/ywd7asv6.

Construită în 1974, podul de 198 de metri lungime a suferit renovări majore în 1994 şi 2006, dar o nouă renovare nu ar satisface necesităţile actuale. Motiv pentru care Primăria Miercurea-Ciuc a depus o cerere de finanţare la Uniunea Europeană pentru reconstrucţia acesteia. UE oferă 17,24 milioane de lei sub formă de granturi de mobilitate, dar în condiţiile în care preţurile în domeniul construcţiilor au scăpat de sub control, această sumă reprezintă doar o treime din totalul investiţiei, care se estimează că va ajunge la 48,7 milioane de lei. Contractul de execuţie a fost semnat cu firma Strabag SRL.

Cea mai vizibilă schimbare va fi o creştere a lăţimii podului: carosabilul va avea o lăţime de 7,80 metri (două benzi), cu o balustradă şi o bordură de 70-70 de centimetri pe ambele părţi, urmate de 2,5 metri de trotuar şi pistă pentru biciclişti pe ambele părţi, şi de o barieră de 30-30 de centimetri pe margini. Pilonii de susţinere nu vor fi demolaţi, ci doar consolidaţi şi pe ei vor fi amplasate grinzi prefabricate din beton. Iluminarea va fi asigurată de 42 de becuri LED montate pe stâlpuri înalte de 9 metri.

 

26 aprilie 2022

[înapoi]

Ofertă de programe

OCT INEFFABLE feat. BILL LAURANCE – concert
29
OCT MÁRTON ÁRPÁD 80+1 - expoziţie
08
IUN UNSCENE – Festivalul Universităţilor de Arte
08
SEP  
21
SEP FILMTETTFESZT – POVEŞTI MĂRUNTE
20





 



PUBLICAŢII DESPRE ORAŞ


 



 



GALERIE FOTO